Peste 120 de copii, elevi ai Şcolii Gimnaziale “Mihai Eminescu” din Zalău, ai Şcolii Gimnaziale numărul 1 din Valcău de Jos şi de la grădiniţele din municipiu au luat parte la finalul săptămânii trecute la cea de a treia ediție a proiectului “Casa Jocului”.
Activitatea s-a desfăşurat sâmbătă, 21 februarie, în sala festivă a Şcolii “Mihai Eminescu” şi este un proiect de parteneriat educațional între Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului (CCAJ) Sălaj, Inspectoratul Şcolar al judeţului (ISJ) Sălaj, Asociația Culturală “Katakomba” şi Școala Gimnazială “Mihai Eminescu” Zalău. Potrivit organizatorilor, invitați ai activității au fost cei 25 de elevi de la Școala Gimnazială din localitatea Valcău de Jos – “Vălcăuanii”, pregătiți de învățătoarele Adina Palcea, Felicia Sîrca și de profesoara Monica Ember, consilierul educativ al școlii. Astfel, copiii grupului ”Vălcăuanii” au prezentat un program deosebit de obiceiuri și tradiții din zonă compus din: haba la nana Ană, dansuri populare, împletituri din fire şi mărțișoare coapte din aluat. La activitate au participat şi un număr de 103 de elevi de la Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” din Zalău şi preşcoalari de la grădiniţele din municipiu, iar în partea finală a programului, participanţii au avut posibilitatea să înveţe în cadrul atelierelor practice de lucru să împletească din fire mărţişoare pe care le-au şi pictat.
Evenimentul a avut loc ca un debut al programului “Zilele Porților Deschise”, care se va desfășura în perioada 23 – 27 februarie 2015, în cadrul căruia Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” își promovează intens oferta educațională. Astfel, în perioada precizată, părinții și copiii care urmează să fie înscriși în clasele pregătitoare vor putea vizita școala, sălile de clasă în care vor învăța copiii, vor putea sta de vorbă cu cadrele didactice care predau la clasele pregătitoare pentru a afla informații de interes despre specificul acestui an de studiu.
Proiectul își propune ca scop comunicarea unor valori elementare de cultură tradiţională pentru un public tânăr cu participarea unei echipe voluntare recrutate din specialişti proveniţi din domeniul educativ şi cultural.